Zo voorkom je een winterdepressie! - Gooisch... als lifestyle

Zo voorkom je een winterdepressie!

Een winterdepressie. Je bent prikkelbaar, snel moe, somber en hebt geen zin in sociale contacten. Vervelend voor jezelf, maar ook voor anderen. Hoe kun je een winterdepressie voorkomen?

Zorg voor voldoende licht in huis. Doe ’s ochtends de gordijnen open. Zorg ook voor genoeg licht als het ’s avonds donker wordt. Werk je van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat? Dan kan lichttherapie misschien een uitkomst bieden.

Maak je huis extra gezellig. Koop (geur)kaarsen, verse bloemen, mooie kussens en de nieuwste Gooisch magazine. Zorg dat je huis een plek is waar je graag bent!

 12278739_977247612314115_4881631394840933374_n

Ga sporten. Tijdens het sporten komt endorfine vrij en dat geeft je lichaam een boost. Tip: ga meteen vanuit je werk door naar de sportschool. Wedden dat je thuiskomt met een heerlijk voldaan en tevreden gevoel?

Pas je voeding aan. Eet veel groenten en fruit en drink ’s avonds een glas wijn. Groenten, fruit en rode wijn bevatten veel anti-oxidanten. Vermijd cafeïne, maar drink veel water en (kruiden)thee.

Sinaasappels

Niet doen: extra veel slapen. Dit lost je winterdepressie niet op en kan ook ’s nachts slaapproblemen veroorzaken.

Draag kleurrijke kleding. Het is wetenschappelijk bewezen. Van kleur wordt men vrolijk!

marc_by_marc_jacobs_x_disney_via_STYLEBOPcom_295_EUR_238451

Als het even kan: ga voor een weekje winterzon. Warmte en zonlicht doen wonderen voor je lichaam.

IMG_4663

Tip: de canarische eilanden zijn een prima winterbestemming. Relatief kortbij en redelijk zonzeker.

 

 

Het laatste nummer van GOOISCH

Categorieën